Jak zbudować zdrowe nawyki?

Poznaj naukowe sposoby na trwałe ograniczenie cukru

Nie od razu Rzym zbudowano… Znasz to powiedzenie? Zdrowe nawyki buduje się przez wiele tygodni (niektórzy mówią o 21 dniach, inni o naukowo udowodnionej liczbie 66 dni). W międzyczasie łatwo się zniechęcić i porzucić wysiłki. Dlatego warto wiedzieć, jak działa nasz mózg i jak go wspierać.

Dołącz do grupy osób wspólnie ograniczających cukier. Już w styczniu pierwsze spotkanie online!

Zapisuję się

Odkryj swoją motywację

Dlaczego zdecydowałaś się przestać jeść słodycze? Postaraj się odkryć swoją głęboką motywację – jeśli robisz to dla zdrowia, dlaczego zależy Ci na dobrym zdrowiu? Jeśli chcesz mieć szczupłą sylwetkę, jaki to będzie miało wpływ na Twoje życie? Twoja motywacja jest paliwem, które da Ci siłę, aby budować zdrowe nawyki. Zapisz ją sobie na kartce i umieść ją w takim miejscu, żeby codziennie sobie o niej przypominać.

Jest wiele osób, które próbują ograniczyć słodycze, ale nie wszyscy jesteśmy tacy sami. Żeby skutecznie zmienić swoje nawyki, warto zacząć od zrozumienia siebie. Co sprawia, że sięgasz po ciastko? O jakiej porze najczęściej zaglądasz do lodówki? Co wtedy czujesz? Zacznij od obserwacji siebie i swoich słodyczowych przygód. Postaraj się odkryć wzorce – podobne sytuacje, w których ulegasz pokusom. Poznaj swoich „sabotażystów”, to pierwszy krok w drodze po zdrowe nawyki.

Poznaj siebie

Jest wiele osób, które próbują ograniczyć słodycze, ale nie wszyscy jesteśmy tacy sami. Żeby skutecznie zmienić swoje nawyki, warto zacząć od zrozumienia siebie. Co sprawia, że sięgasz po ciastko? O jakiej porze najczęściej zaglądasz do lodówki? Co wtedy czujesz?

Zacznij od obserwacji siebie i swoich słodyczowych przygód. Postaraj się odkryć wzorce – podobne sytuacje, w których ulegasz pokusom.

Eksperymentuj ze zdrowymi nawykami

Psychologowie zaprojektowali dziesiątki technik, które pomogą Ci ujarzmić słodyczową manię. Które techniki będą najlepsze dla Ciebie? Najlepszy sposób, żeby to sprawdzić, to eksperyment. Wypróbuj każdą z prezentowanych przez nas technik i sprawdź, które najlepiej do Ciebie pasują.

Nie przejmuj się za bardzo

Mamy dla Ciebie złą i dobrą wiadomość. Zła wiadomość: prawdopodobnie nie wytrzymasz długo w postanowieniu i ulegniesz pokusie. Dobra wiadomość: nie powinnaś się tym za bardzo przejmować, jeśli wrócisz do postanowienia. Z badań psychologicznych wynika, że osoby, które traktują swoje potknięcia z empatią, mają dużo większe szanse na długoterminowy sukces w zmianie nawyku.

Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się na nasz newsletter – znajdziesz tam ćwiczenia na silną wolę, inspirację, przepisy i wsparcie dla twoich postanowień

Zapisuję się