Dlaczego mniej cukru?

Jak cukier działa na zdrowie, uzależnia i jest przemycany do naszych posiłków

Wyobraź sobie przeciwnika, który udaje przyjeciela, uśmiecha się do Ciebie, zabawia… świetnie się razem bawicie 😊 Niestety, jednocześnie Twój fałszywy przyjaciel uzależnia Cię od siebie i podkopuje Twoje zdrowie…

Dołącz do grupy osób wspólnie ograniczających cukier. Już w styczniu pierwsze spotkanie online!

Zapisuję się

Dlaczego ograniczać cukier?

Nadmierne spożycie cukru jest szkodliwe dla naszego zdrowia. Zwiększa ryzyko otyłości, chorób serca oraz cukrzycy typu 2. Istnieje bezpośredni związek między konsumpcją cukru i próchnicą. Pojawia się coraz więcej badań wskazujących na możliwe powiązania z nadciśnieniem tętniczym, niektórymi nowotworami oraz chorobami wątroby.

Jak cukier uzależnia

Cukier ma również olbrzymi wpływ na nasz mózg. Działa jak narkotyk (według badań na zwierzętach uzależnia silniej niż kokaina). Zwiększa ryzyko depresji, stanów lękowych oraz demencji.

Gdzie można znaleźć cukier?

Cukier to nie tylko białe kryształki, które sami dodajemy do ciast, kawy lub herbaty. Cukier to inna nazwa węglowodanów, które są podstawowym składnikiem naszych pokarmów. Niestety, oprócz zdrowych węglowodanów, w naszych posiłkach ukrywa się wiele szkodliwych cukrów dodanych w sposób przemysłowy. Możemy je często odnaleźć na etykietach pod przebraniem syropów (np. kukurydziany, klonowy, fruktozowy), melasy, dekstrozy, miodu.

Zdrowe węglowodany, czyli węglowodany złożone, są elementem zdrowej diety. Takie produkty jak ryż brązowy, kasze - gryczana, jaglana, jęczmienna albo płatki owsiane powinny się znaleźć w Twojej diecie.

Cukier, proste węglowodany których powinniśmy unikać, dodawany jest do wielu produktów spożywczych, a szczególnie dużo znajdziemy go w słodyczach, sokach i napojach, produktach mlecznych (jogurty, lody, mleka smakowe) oraz pieczywie cukierniczym (słodkie bułki, pączki, drożdżówki).

Zapisz się na nasz newsletter

Zapisz się na nasz newsletter – znajdziesz tam ćwiczenia na silną wolę, inspirację, przepisy i wsparcie dla twoich postanowień

Zapisuję się